20110505

Rocket,

Its hard to be me. Seriusly, and now aku pilih jalan yang aku sendiri akan terjerat selama-lamanya. Ya, itu pilihan aku.. Bukan senang nak pilih dan bukan senang jugak utk tak pilih. Bila pilih, kita kena berani, hati kena kering sekering kering daun yang dah kering..

Memang cool kalau ada orang boleh faham aku, memang cool kalau ada orang boleh duduk dengan aku dan berbicara dengan menyoal kenapa mesti ini? Aku tak reti nak berbicara kalau orang nak tetacing dengan aku, nooo, aku tak reti dan aku tak boleh nak go on dengan cara kasar. Itu bukan aku beb.. Aku punya orang lain. So, kalau kau-kau rasa nak dekat-dekat dengan aku, make sure kau niee takde nak tetacing dengan aku, takde nak hamuk aku or whatever, Sumpah beb. Aku tak reti..

Kata orang, hidup niee memang ada kalaya rasa kepahitan lebih berbanding kebahagiaan. Itu diri sendiri yang rasa, ini cuma curahan hati akulahh. Aku tak tahu sama ada mereka diluar macam mana.

Hidup nie kena ada supporting dia, supaya kita boleh berdiri tanpa bantuan orang lain. Supaya diri kita tak diherdik, dicaci sewenang-wenangnya. Kata orang lagi, orang jahat nie memang tak ada baiknya. Dan aku nak tanya, orang baik tu takde jahatnya kah? Memanglah semua orang buat silap, tapi siapkah kau nak judge orang seperti kau ni manusia yang mulia? Siapakah kau nak menunding jari pada kami yang jahat? Aku tak berhak nak bertutur seperti ini, sbeab aku hanyalah perempuan bangsat yang baru berumur 18 tahun,

Hidup aku, ni pilihan aku.. Andai apa-apa terjadi pada aku, aku redha. ;) Sebab dari awal aku dah bagitahu dekat sini, ini PILIHAN AKU. Aku yang memilih utk macam niee. Aku menaip entri ini hanyalah sekadar menekankan pada mereka yang mencari jawapan pada aku. Aku tahu ini bukan keputusan tepat, tapi kita bercakap tentang pilihan dan jalan hidup kita sendiri.